Velikost črk Kontrast

O delu na potujoči knjižnici

O delu na potujoči knjižnici

Obiskujemo 56 krajev na območju 8 občin (Nova Gorica, Kanal, Brda, Šempeter-Vrtojba, Miren-Kostanjevica, Renče-Vogrsko, od leta 2008 tudi 2 v Italiji: Doberdob in Špeter). Petina krajev leži na nadmorski višini več kot 400 metrov, številna postajališča so na zapostavljenem obmejnem območju.

Imamo 82 postajališč (podatki veljajo za leto 2015): obiskujemo 4 podjetja (Gostol, MAHLE Letrika Šempeter, Polident Volčja Draga, Vinska klet Dobrovo), 15 vrtcev (Sonček Vrtojba, Žarek Šempeter, Mavrica Šempeter, Vogrsko, Bilje, Branik, Kanal, Kal nad Kanalom, Grgar, Čepovan, Trnovo, Dobrovo, Kojsko, Hiša otrok Frančiška Sedeja, Hiša Antonina), 11 osnovnih šol (Kostanjevica na Krasu, Vrtojba, Čepovan, Grgar, Kal nad Kanalom, Bilje, Trnovo, Bukovica, Vogrsko in zamejski šoli v Doberdobu in Špetru), Varstveno-delovni center Solkan ter Skupnost za odvajanje od odvisnosti Srečanje.

Priprave na teren

Vsak dan znova dodajamo gradivo na bibliobus ali izločamo tisto gradivo, ki ni zanimivo, je poškodovano, itn. Poskrbimo tudi za rezervacije in naročila naših članov. Paziti moramo, da imamo na bibliobusu na razpolago tisto gradivo, ki je aktualno: poleti dodajamo več romanov ali t.i. »poletnega branja«, turističnih vodnikov, knjig o dietah; jeseni knjige o gobah, spomladi o vrtnarjenju, itd. Vsako gradivo, ki ga iz bibliobusa odnesemo v skladišče, moramo označiti (check out) in obratno (check in). Vsak dan ob koncu terena opravimo uskladitev podatkov med bibliobusom in matično knjižnico (prepis): kar pomeni, da preko internetne povezave kopiramo podatke iz matične knjižnice na bibliobus in obratno.

Delo na terenu

Na potujoči knjižnici sta dva zaposlena: šofer/knjižničar in informator/izposojevalec. Teren izvajamo v dopoldanskem in popoldanskem času, približno 4 dni tedensko, oziroma 15 dni mesečno. Našim bralcem skušamo čim bolje svetovati pri izbiri knjig. Želeno gradivo jim tudi rezerviramo, če je izposojeno, oziroma naročimo, v kolikor je prosto v skladišču in ga nimamo s seboj na bibliobusu. K branju knjig in obiskovanju knjižnice vzpodbujamo predvsem otroke, ki so trenutno naši najštevilčnejši obiskovalci. V vrtcu Čepovan izvajamo uro pravljic sami, drugod pa za to po želji poskrbijo vzgojiteljice. Otroci radi sodelujejo pri reševanju mesečnih ugank, večkrat pa nam bibliobus okrasijo s svojimi izdelki.

Interno delo

V dneh, ko nimamo terena, nas čaka delo v pisarni in skladišču. Očistimo in pospravimo vse knjige, ki so bile izločene iz bibliobusa. Po potrebi jih popravimo. Če utegnemo, sproti delamo tudi odpise, drugače pa to opravimo med poletnimi počitnicami, ko nimamo terena 2 meseca (julij in avgust). V tem času pripravimo polletno poročilo, v katerem seznanimo vodstvo o našem delu v prvi polovici leta. Enako naredimo konec leta (letno poročilo). Med poletnimi počitnicami generalno očistimo bibliobus in malce zamenjamo gradivo. Poleg tega opravimo morebitne servise in popravila na vozilu.

Statistika

  • Število postajališč: 82
  • Število ur odprtosti/letno: 636
  • Zaloga gradiva PK: 47.053
  • Povprečen čas postanka na enem postajališču: 47 min
  • Število občin, ki jih obiskujemo: 6 + 2 (Italija)
  • Število vpisanih bralcev: 2.743
  • Število aktivnih bralcev: 1.967
  • Obisk: 17.229
  • Število izposojenih enot gradiva letno: 67.846
  • Prevoženi kilometri: 7.326
  • Število zaposlenih: 2
    (Na dan: 31. 12. 2013)

Geografski podatki (različni viri)

  • Površina območja, na katerem izposojamo: 661 km2
  • Število prebivalcev: 62.484
  • Gostota poselitve: 127 preb/km2

Tehnične lastnosti vozila irisbus

  • Izdelovalec: Dumida
  • Leto izdelave: 2005
  • Znamka: Irisbus
  • Moč motorja: 259 KW
  • Dolžina: 10,61 m
  • Širina: 2,55 m
  • Višina: 3,48 m
  • V vozilu so nameščene trakcijske baterije zmogljivosti 1400 Ah, ki se polnijo enkrat tedensko. Zagotovljeno je do 6-urno delovanje vseh električnih in klimatskih naprav.
  • Zmogljivi usmernik (2000W/24/220V) napaja vso računalniško opremo.
  • Za hlajenje skrbijo tri električne klimatske naprave. Dve se napajata iz baterij, tretja pa iz motorja med vožnjo.
  • Za gretje poskrbi vodni Webasto grelec z ventilatorji.
  • Vgrajeno dvigalo za invalide.
  • Unikatna poslikava je delo Suzane Bricelj, izvedena ob pomoči oblikovalke Jane Pečečnik in Uroša Goloba.