Rastem z e-viri
V življenju smo ves čas obdani z različnimi mediji (časopisje, knjige, TV in radio, e-pošta, internetni članki, objave na družbenih omrežjih …), ki nam posredujejo različne informacije na različne načine. Včasih smo soočeni z vsebinsko nasprotujočimi si novicami, ki izhajajo iz različnih medijev, vsi pa želijo pritegniti našo pozornost.
Informacije nas lahko nadvladajo, če nimamo razvitih spretnosti, s katerimi varno plujemo med njimi, kar pomeni, da se moramo naučiti informacije kritično oceniti, preveriti. Podjetja namenijo za oglaševanje svojih produktov visoke zneske – do točke, ko težko ločimo, ali gre za oglas oziroma koristno informacijo. Nekateri mediji pri posredovanju informacij vključujejo posameznikova subjektivna stališča, spretno vključena v posredovano informacijo. Prav zato je pomembno, da se izognemo pasivnemu sprejemanju ter se naučimo pozorno poslušati in kritično vrednotiti medije in informacije.
Predlagamo vam, da si, kot pomoč pri prepoznavanju in preverjanju medijev in informacij, pred, med ali po sprejemanju informacij zastavite nekaj vprašanj, predstavljenih v nadaljevanju ...